Автори Пушкарьова Т.О., Рибалко О.О.

Навчальний посібник «Інформатика й програмування» для 2 класу розроблений у двох частинах і має гриф «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 08.01.2020 № 22.1/12-Г-28. 

Посібник спрямований на формування відповідних інформатичних компетентностей. Зазначений посібник відповідає «Освітній програмі початкової школи. Цикл І» (авт. Пушкарьова Т.О.).

Предмет   «Інформатика  й  програмування»  в  2  класі за  педагогічною технологією «Росток» орієнтований на процес формування навичок користувача електронними пристроями, виходячи з вікових та індивідуальних особливостей, розвитку комунікативної компетентності учнів під час творчої діяльності. Основне завдання посібника – формування інформаційно-комунікаційної компетентності та інших ключових компетентностей, здатності до розв’язання проблем з використанням цифрових пристроїв, навичок безпечної та етичної діяльності в інформаційному суспільстві.

Перша частина посібника включає повторення тем:  «Комп’ютер та його складові», «Інформація».  Даний навчальний матеріал доповнюється новим для учнів матеріалом «Кодування інформації».  

Вивчаються нові теми. Тема «Орієнтування на площині» включає: «Адреси зображень» і «Координатна сітка». Автори приділяють багато уваги роботі учнів над цими темами, намагаючись підготувати їх до майбутньої роботи в програмному середовищі.

Крім того, учні детально вивчають тему «Алгоритми», вчаться складати та записувати алгоритми різними способами: словесними, графічними, табличними, мовою стрілок.  Розглядаються лише лінійні алгоритми.

Друга частина посібника включає теми: «Група об’єктів. Поняття «всі», «один». «деякі», «Закономірність»», «Клавіатура. Робота з клавіатурним тренажером», «Інтернет», «Алгоритми».

У процесі вивчення теми «Група об’єктів. Поняття «всі», «один». «деякі», «Закономірність», учні повторюють вивчений у минулому році навчальний матеріал та здобувають нові знання.

У процесі вивчення теми «Клавіатура. Робота з клавіатурним тренажером» учні вчаться вводити символи обома руками  українською та англійською мовами, набирати текст з клавіатури.  

Вивчення теми «Інтернет» супроводжується повторенням  правила безпечної поведінки в мережі Інтернет, формуванням у молодших школярів умінь знаходити потрібну інформацію в мережі Інтернет, переглядати веб-сайти, знайомляться з гіперпосиланнями.

Оскільки курс називається «Інформатика й програмування» – багато уваги приділяється створенню лінійних алгоритмів у середовищі Scratch. Але спочатку учням надається можливість виконати алгоритми в середовищі Minecraft. Робота в Mincraft дозволяє глибше зрозуміти процес створення алгоритмів у середовищі Scratch. У багатьох випадках учні будують алгоритми у вигляді блок-схем, а потім перевіряють правильність, побудувавши проект у середовищі Scretch.

Процес формування алгоритмічного мислення молодших школярів

відбувається у такій методичній послідовності:

1) ознайомленій учнів з алгоритмами певної структури;

2) введення елементів навчальної алгоритмічної мови;

3) реалізація системи вправ на виконання:

4) відшукування помилок, відтворення, заміну, конструювання, перехід від

однієї до іншої форми подання алгоритмів різної структури.

Використання посібників дозволить не тільки вирішувати дидактичні завдання пропедевтичного курсу інформатики, а й покликане відповідати запитам дитини, сприяти її розвитку, дозволить вирішувати проблеми за допомогою комп’ютера і використовувати алгоритмічний підхід до вирішення поставленого завдання