У навчальному посібнику “Хімія” (С.В. Василенко, Я.Ю. Коваль) витримано наступність із курсом “Навколишній світ”, що учні вивчали у 1-6 класах. Матеріал підібрано з метою забезпечення розвитку пізнавальних можливостей учнів, зв’язку із життям, підготовки до майбутньої професійної орієнтації.
Посібник написаний мовою, що дозволяє учням 7 класу засвоїти матеріал на належному рівні і за встановлений час, інтерпретує навчальний зміст у доступній формі, містить систему завдань, об’єктивно посильних для школярів і відповідає їх рівню розвитку та життєвому досвіду.
Методичний апарат зошита-посібника сформований так, щоб виконувати функції управління пізнавальною діяльністю школярів, сприяти розвитку творчої активності школярів та формуванню у цих умінь самостійно застосовувати набуті знання на практиці.
У навчальному посібнику подано приклади застосування інтерактивних технологій, однією з найефективніших форм яких є групова навчальна діяльність. Це може бути робота у великих, малих групах та робота у парі. Група, об’єднана спільною навчальною метою, керується вчителем опосередковано через завдання, якими він спрямовує діяльність групи.
Інформація, що міститься у навчальному посібнику, забезпечує зв’язок із життям, з процесом виховання дитини як особистості, розвиток її здібностей і обдарувань.
За допомогою підручника для 7 класу формуються загальні уявлення про цікавий світ хімії, про місце хімії у системі природничих наук. Учні навчаються розрізняти хімічні та фізичні явища, чисті речовини та суміші, ознайомлюються з поняттями “номенклатура” та “валентність” хімічних елементів, навчаються “читати” та самостійно складати формули хімічних речовин. В підручнику розкриваються ознаки й умови перебігу хімічних реакцій. Тренувальні вправи призначені для формування навичок класифікації хімічних реакцій, для поглиблення знань учнів про хімічні явища.
В 7 класі розпочинається вивчення хімічних елементів (зокрема кисню та водню), їх фізичних та хімічних властивостей.
В посібнику подаються поняття про розчини та їх кількісні характеристики, розглядаються основні класи неорганічних сполук.
У 1 частині формуються загальні уявлення про цікавий світ хімії, про місце хімії у системі природничих наук. Учні навчаться розрізняти хімічні та фізичні явища, чисті речовини та суміші, ознайомляться з поняттями “номенклатура” та “валентність” хімічних елементів, навчаться “читати” та самостійно складати формули хімічних речовин.
У 2 частині посібника продовжується ознайомлення з початковими поняттями хімії: “відносна молекулярна маса”, “масова частка елемента”, кількість речовини”, “молярна маса”. Учні дізнаються про ознаки й умови перебігу хімічних реакцій, навчаться класифікувати хімічні реакції, поглиблять свої знання про хімічні явища.
3 частина присвячена вивченню таких хімічних елементів, як кисень і водень, їх фізичним та хімічним властивостям.
В 4 частині подаються поняття про розчини та їх кількісні характеристики, розглядаються основні класи неорганічних сполук.
Велика увага приділяється розвитку варіативності мислення учнів.
До навчального посібника “Хімія. 7 клас” розроблені “Зошит для практичних робіт з хімії” та “Посібник для оцінювання навчальних досягнень з хімії” (в двох варіантах).