У навчальному посібнику “Хімія” авторів С.В. Василенко та Я.Ю. Коваль витримано наступність із курсом “Навколишній світ”, який учні вивчали у 1-6 класах. Матеріал підібрано з метою забезпечення розвитку пізнавальних можливостей учнів, зв’язку із життям, підготовки до майбутньої професійної орієнтації.
Навчальний посібник написаний мовою, що відповідає можливостям його засвоєння учнями 7-9 класів на належному рівні і за встановлений час, інтерпретує навчальний зміст у доступній формі, містить систему завдань, об’єктивно посильних для школярів і відповідає їх рівню розвитку та життєвому досвіду.
Методичний апарат зошита-посібника сформований так, щоб виконувати функції управління пізнавальною діяльністю школярів, сприяти розвитку творчої активності школярів та формуванню у них умінь самостійно застосовувати набуті знання на практиці.
У навчальному посібнику подано приклади застосування інтерактивних технологій, однією з найефективніших форм яких є групова навчальна діяльність. Це може бути робота у великих, малих групах та робота у парі. Група, об’єднана спільною навчальною метою, керується вчителем опосередковано через завдання, якими він спрямовує діяльність групи.
Інформація, що міститься у навчальному посібнику, забезпечує зв’язок із життям, з процесом виховання дитини як особистості, розвиток її здібностей і обдарувань. Велика увага приділяється також розвитку варіативності мислення учнів.
Підручник для 9 класу знайомить учнів з основами хімічної технології; в ньому розглядається хімія Землі, органічного світу, людини, Всесвіту. Знання з хімії, які учні здобувають у 9 класі, характеризуються своєю практичністю та можливістю застосування у житті і суспільстві.