Науково-педагогічний проект “росток” вирушає за межі України

У рамках Міжнародної науково-практичної конференції «Українська освіта за кордоном», яка проходила 21-23 серпня 2012 року в Київському міському будинку учителя, презентовано досвід впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах України науково-педагогічного проекту «Росток».

Протягом 15 років даний проект успішно реалізується у понад 550 загальноосвітніх навчальних закладах України.

Представники Придністров’я з Молдови (м. Тираспіль, м. Бендери, м. Рибниця) виявили значний інтерес до впровадження інноваційних навчальних технологій у своїх загальноосвітніх навчальних закладах. Вчителі-практики та координатори проекту «Росток» в Україні ознайомили учасників з особливостями навчання.

Матвійчук Вікторія Вікторівна, вчитель початкових класів загальноосвітньої середньої школи м. Ржищева, провела практичне заняття з методики викладання математики у 4 класі. Учасників конференції зацікавили практичні завдання з математики та особливості діяльнісної технології навчання, що застосовується у проекті при викладанні математики. Було розглянуто метод постановки проблемних питань, як такий, що активізує творче мислення. Вікторія Вікторівна поділилася методами і прийомами, як зробити кожен урок дійсно цікавим для дітей, захоплюючим та розвиваючим.

Кальчук Марія Іванівна, автор підручників з української мови для початкової школи і вчитель початкових класів ЗОШ м. Українка у Київській області розповіла про особливості вивчення української мови за проектом «Росток». ЇЇ методика викладання відрізняються від загальноприйнятої тим, що навчальний матеріал подається у блоках, коли в одній темі розглядаються розділи, що за своїм змістом є логічним продовженням попередньої теми, та вивчається всебічно. Особливістю методики навчання є лінгвістична авторська казка, на основі якої викладений навчальний матеріал. Тому учні легше засвоюють нові знання. Зокрема для вивчення словникових слів у програмі використано такі нововведення як прийоми ейдетики, за допомогою яких дитина має можливість запам’ятовувати лінгвістичний матеріал значно якісніше та надовго. При навчанні каліграфії застосовується генетичний метод під час вивчення письма букв в початкових класах, в якому навчання письму ґрунтується на групуванні букв за схожістю їх написання, що спрощує процес навчання для дитини. Структура тем порівняно з державною програмою докорінно змінена, та вибудувана таким чином, щоб дитина з початку навчального року якомога комфортніше пригадала матеріал, вивчений за попередні періоди та продуктивніше засвоювала новий.

Воронцова Емілія Валеріївна, начальник відділу науково-педагогічних технологій і проектів Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту, повідомила про особливості викладання інтегрованого навчального курсу «Навколишній світ» у початковій школі. Вчителі дізналися, яким чином слід ставити проблемні питання, які підвищують зацікавленість учнів до вивчення предмету. Як відзначила Воронцова Е.В., у навчальному процесі широко застосовується принцип «мінімакса», при якому діти, які здатні осягнути навчального матеріалу більше запропонованого, мають таку можливість, а діти, яким важче навчатися, у процесі роботи отримують необхідний мінімум знань.
Учасники конференції отримали вичерпні відповіді на питання щодо можливості участі їх навчальних закладів у проекті «Росток».