14 березня 2013 року у середній загальноосвітній школі № 160 м. Києва було проведено семінар-презентацію інноваційної програми «Викладання природничо-математичних дисциплін на основі інтегративно-діяльнісного підходу за науково-педагогічним проектом «Росток».
Учасників семінару привітала Воронцова Емілія Валеріївна, начальник відділу науково-педагогічних технологій і проектів відділення стратегії розвитку освіти ІІТЗО, координатор проекту Росток. Вона розповіла про особливості використання діяльнісної технології у науково-педагогічному проекті Росток. Діяльнісна технологія сприяє розвитку комунікативних здібностей учнів, розвиває активність, самостійність, креативність, здатність до адаптації і умовах інформаційного суспільства, формує інформаційну культуру особистості учня.
Гончаренко Наталія Миколаївна, науковий співробітник відділу, кандидат психологічних наук, презентувала вчителям району доповідь «Викладання фізики за підручниками Антикуз О.В. і Колечко Н.К.», що створені на основі інтегративно-діяльнісного методу навчання. Електронний підручник Антикуз О.В. може використовуватися для створення зошита-конспекту (смарт-підручника), який буде зручним для подальшого використання у навчальному процесі. Також цей підручник може використовуватися використання як самостійний засіб навчання (він має зручний інтерфейс. Ще один спосіб використання цього підручника – для навчання за допомогою електронних ресурсів (самостійне навчання, дистанційна освіта тощо.). Особливістю підручника є зручні у використанні інтерактивні плакати, які містять експериментальні завдання, а також завдання для роздумів, для самостійної обробки інформації, що дозволяє дітям зробити самостійні висновки.
Обидва підручники містять інтегрований навчальний матеріал, що відповідає всім вимогам діяльнісного методу. Наприклад, при вивченні фізичних величин перш, ніж ввести поняттям учням, вчитель наводить вірш, який ілюструє фізичне поняття. Таким чином, стимулюється емоційна складова розвитку особистості, адже розповідь вчителя стає емоційною, художньою, яскравою. Використання презентацій під час уроку підвищує ефективність навчання.
За умови успішної організації навчального процесу учні захоплюються навчанням, забувають про час і повністю занурюються у роботу. А також це створює умови для урахування індивідуальних особливостей учня і знімає напруженість, що має гарний вплив на навчально-виховний процес.
Розумне використання мультимедійних технологій та ІКТ призводить до позитивних змін та поліпшення засвоєння навчального матеріалу та зниження рівня агресивності учнів.
Завдяки використанню засобів управління проектною і дослідницькою діяльністю учнів за допомогою мультимедійних технологій та ІКТ можна формувати проектно-дослідницькі компетенції учнів.